tag:blogger.com,1999:blog-2865451004089944240.post968177337107947420..comments2024-02-04T20:47:08.955+01:00Comments on Retallos de matemáticas: Fórmulas ou nonCibránhttp://www.blogger.com/profile/05434153873163086551noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2865451004089944240.post-26479968962834404522016-05-23T23:42:59.204+02:002016-05-23T23:42:59.204+02:00Cóntoche dun grupo de 3º da ESO destes días de atr...Cóntoche dun grupo de 3º da ESO destes días de atrás. Estudando a ecuación punto-pendente da recta, o típico problema de buscar a ecuación dunha recta paralela a y=3x-1 que pase polo punto (2,-5), poñamos por caso. O alumnado en grupo. O que sabía como facelo explicáballe "a fórmula" aos que non o daban feito: " Primeiro copias y=3x e despois tes que coller o segundo número do punto,-5, e restarlle o número que vai con x, o 3, multiplicado polo outro número do punto, o 2. <br />- E por que o fas así -atrevínme a preguntarlle<br />- Porque así dá.<br />Cun par de preguntas máis vin que non sabía o que era a pendente, nin a ordenada na orixe, nin, por suposto, a ecuación punto-pendente. Pero gastara unha chea de esforzo en buscar "a fórmula" que lle permitía resolver ese tipo de problemas. Non parasa o traballo de atender na clase nin tampouco de intentar abordar o "problema" mirando o que había polos apuntes. Hai alumnos que funcionan así e resulta moi complicado formatealos. <br />Hai un problema moi espiñento no de poñer problemas un pouco "de pensar" que é que desperta moitas inseguridades e pode xenerar bloqueos e un rexeitamento frontal á materia. Agora ben, reducir a aula a unha máquina algorítmica, que é o que promove a LOMCE, é un suicidio didáctico. Por iso é tan difícil dar clase.Cibránhttps://www.blogger.com/profile/05434153873163086551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2865451004089944240.post-74339655099627563882016-05-23T18:07:27.071+02:002016-05-23T18:07:27.071+02:00Isto pásanos a todos(os que non ensinamos un algor...Isto pásanos a todos(os que non ensinamos un algoritmo para cada exercicio, quero dicir), eu cheguei a crer que, onde uns ven conexións entre ideas, outros queren saber "como chegar a canto dá", e non hai que facerlle. Este ano sufrín este problema en 4º Opc. B, na unidade de Semellanza, ao tentar propoñer problemas variados que non tivesen solucións inmediatas, nos que houbese que pasar un anaco ollando as figuras ata reparar nunha semellanza a primeira vista oculta. A oposición na aula chegou ao punto de irlle protestar ao titor...<br />Con respecto ao último que dis, exactamente o mesmo pasábame a min en Física do instituto. Aínda hoxe teño unha visión crítica de como (vexo que) a ensinan: nin é experimental(pois todo é cuestión de fe), nin é teórica, pois non se explica o tramado dedutivo.JJhttps://www.blogger.com/profile/16829561981417320165noreply@blogger.com